Medewerker Programmering Activiteiten (24 uur)

Word jij onze nieuwe collega?

Medewerker Programmering Activiteiten

De Bibliotheek aan de Vliet heeft een grote ambitie op het gebied van programmering en uitvoering van diverse activiteiten voor verschillende doelgroepen. In deze functie ben jij samen met twee collega's verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van een groot deel van de programmering in de Bibliotheek. Je houdt je bezig met het opzetten en onderhouden van een netwerk aan partners waarmee de Bibliotheek samenwerkt. Daarnaast ben je aanwezig bij de evenementen van onszelf en/of onze partners. Word jij hier enthousiast van? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

• Je organiseert activiteiten tijdens speciale themaweken/maanden; zoals de Kinderboekenweek, de Boekenweek van Jongeren en Heel Nederland Leest;
  • Je bent bedenker, planner en uitvoerder van nieuwe activiteiten in onze vestigingen, zoals cursussen, workshops, schrijversontmoetingen of trainingen;
  • Je bent onderdeel van de Programmaredactie, waar alle lijnen voor de programmering in de Bibliotheek worden uitgedacht;
  • Je bouwt pro-actief aan een netwerk in Leidschendam-Voorburg en Rijswijk en onderhoudt contacten met partnerorganisaties;
  • Je bent regelmatig aanwezig bij evenementen van onszelf of van onze partners.

Wat verwachten we van jou?

• Je bent creatief ingesteld en vindt het leuk om na te denken over originele activiteiten;
  • Ervaring met het opzetten en organiseren van activiteiten;
  • Je kunt je goed verdiepen in de verschillende doelgroepen van de Bibliotheek en hun behoeftes;
  • Je vindt het leuk om te netwerken en gaat graag op pad buiten de muren van de Bibliotheek;
  • Je bent flexibel ingesteld en bereid om af en toe in de avonduren en in het weekend te werken. Houd er rekening mee dat veel van onze activiteiten ook tijdens de schoolvakanties zijn;
  • Je bent goed in het vastleggen van financiële en administratie afspraken;
  • Je kunt zelfstandig en projectmatig werken en houdt tegelijkertijd ook nauw contact met je collega's.

Wat bieden wij?

De Bibliotheek aan de Vliet biedt een arbeidsovereenkomst van 24 uur per week voor één jaar, met de intentie deze te verlengen bij wederzijdse tevredenheid. De arbeidsvoorwaarden zijn volgens de cao Openbare Bibliotheken. Dat is gewaardeerd in schaal 7, minimaal 2607 en maximaal 3415 euro bij een werkweek van 36 uur, afhankelijk van jouw werkervaring en opleidingsachtergrond.

Over onze organisatie

De Bibliotheek aan de Vliet is de maatschappelijk betrokken bibliotheek in Rijswijk en Leidschendam-Voorburg. Er werken ongeveer 50 medewerkers en 230 vrijwilligers bij de Bibliotheek aan de Vliet. We zijn een gezellige organisatie met enthousiaste collega's en een fijne werkcultuur. We staan voor elkaar klaar en motiveren elkaar om het beste resultaat neer te zetten. Onder werktijd is ook voldoende ruimte voor leuke dingen: denk aan gezamenlijk lunchen, koffiemomentjes en teamuitjes.

We zijn als bibliotheek de verbinder van mensen, kennis en verhalen. Dat doen we in onze vestigingen, maar ook steeds meer in de wijken, door middel van een divers aanbod aan activiteiten. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend, gastvrij, prikkelend en verbindend.

Solliciteren

Word je enthousiast van deze functie? Reageer dan door je cv
en sollicitatiebrief te sturen naar secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl ter attentie van Ineke Zonneveld. Je kunt uiterlijk tot dinsdag 21 mei reageren.

Hebben we al eerder een geschikte kandidaat gevonden, dan gaan we verder met de sollicitatieprocedure. Wacht dus niet te lang met reageren!

Wil je eerst meer weten?

Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Ineke Zonneveld
(manager Programmering Inwoners). Dat kan via 070-2400250 of secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl.