Ouder & kind dans

Dinsdag 24 september 2024, van 15:00 tot 16:00 | Het oude postkantoor | Damlaan 40 | Leidschendam (naast het Veur Theater)

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Kom op dinsdag 24 september naar de Ouder & Kind Dans! Met deze workshop staat dansen tussen ouder en kind centraal. Hoe kan je leerzame momenten omzetten naar dans (bewegend leren). Alle kinderen tot 4 jaar zijn welkom vanaf het moment dat ze kunnen staan.

Reserveer gratis je plekje

Het Glazen Radiohuis in Leidschendam

Van maandag 23 tot en met donderdag 26 september staat Het Glazen Radiohuis in Leidschendam. Met het Glazen Huis wordt er extra aandacht gevraagd voor laaggeletterdheid in Nederland. Het Glazen Radiohuis is een initiatief van Stichting Lezen & Schrijven.

Lezen, schrijven en/of rekenen is voor 2,5 miljoen volwassenen in Nederland niet vanzelfsprekend. In Leidschendam-Voorburg heeft ongeveer 7 procent van de inwoners moeite met basisvaardigheden, zoals lezen, schrijven, rekenen en online je weg kunnen vinden. Hierdoor lopen zij tegen allerlei uitdagingen aan. Het Glazen Radiohuis vraagt hier aandacht voor, van maandag 23 tot en met donderdag 26 september op de Damlaan 40 in Leidschendam.

Waar en wanneer?

• Wanneer: Dinsdag 24 september
  • Hoe laat: 15.00 - 16.00 uur
  • Waar: Het oude postkantoor | Damlaan 40 | Leidschendam (naast het Veur Theater)
  • Prijs: Gratis
  • Leeftijd: Ouders met kind tot 4 jaar

Meld je gratis aan voor de Ouder & Kind Dans!

De Bibliotheek te gast in de uitzendingen

Op maandag 23 september is onze directeur Gerard Hendriks te gast bij het Glazen Radiohuis. Op dinsdag 24 september is Ingrid Peitsman van de VoorleesExpress aan het woord. En donderdag 26 september vertelt Colette van Heck alles over het Taalhuis in Bibliotheek aan de Vliet.

De uitzendingen zijn te volgen via Feel Good TV in Leidschendam-Voorburg via kanaal 43 van Ziggo. Maar ook bij het Glazen Radiohuis zelf op de Damlaan 40 kunnen voorbijgangers zien en horen wat er binnen gebeurt.

Inwoners van Leidschendam-Voorburg die willen leren lezen, schrijven, rekenen of omgaan met een computer, kunnen binnenlopen bij het Taalhuis in de Bibliotheek in Leidschendam (Fluitpolderplein 5) of in de Bibliotheek in Voorburg (Koningin Julianalaan 257). Hier kunnen zij advies krijgen over wat het beste bij hen past: samen lezen in het Taalhuis, of naar een school of cursus in de buurt.

Meer activiteiten

De Bibliotheek aan de Vliet organiseert ontzettend veel activiteiten, voor jong en oud!

Bekijk onze andere activiteiten