Lezing: 'Echt nep' Menno van Doorn

Donderdag 10 oktober 2024, van 19:30 tot 20:30 | Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2| Stadsl@b

Op donderdagavond 10 oktober komt schrijver Menno van Doorn een lezing geven over AI bij Bibliotheek Rijswijk. Menno schreef het boek ‘Echt Nep’. Voor iedereen die interesse heeft in deepfakes, complottheorieën en de fascinerende black box van het menselijk brein.

Reserveer je plekje

Maand van de geschiedenis

Oktober is de Maand van de Geschiedenis. In 2024 staat het thema 'Echt nep' centraal. Daar sluit deze lezing en het boek dus volledig op aan.

Echt nep
Manipulatie, beïnvloeding en desinformatie zijn van alle tijden. Mensen hebben altijd de behoefte gehad om te spelen met de realiteit, maar niet eerder kon dat zo gemakkelijk en geloofwaardig als nu. De vraag is hoe we grip houden op de informatiesamenleving nu kunstmatige intelligentie zich met het manipulatiespel gaat bemoeien.

Waar en wanneer?

• Wanneer: donderdag 10 oktober
  • Hoe laat: 19.30 - 20.30 uur
  • Waar: Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2 | Stadsl@b
  • Prijs: Niet-leden: €3,50 | Leden: €1,50 | Ooievaarspas: gratis

Meld je aan

Meer activiteiten

De Bibliotheek aan de Vliet organiseert ontzettend veel activiteiten, voor jong en oud!

Bekijk onze andere activiteiten